اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«آتش به اختیار» در تولید/ ساخت محلول ضدعفونی‌کننده با عزمی جهادی جوانان «بندرلنگه»+عکس

شیوع ویروس کرونا در کشور و کمیاب و نایاب شدن مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها علی‌الخصوص در شهرستان بندرلنگه، تعدادی از متخصصین جوان شیمی در این شهر را وادار به تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده کرده است.

«آتش به اختیار» در تولید/ ساخت محلول ضدعفونی‌کننده با عزمی جهادی جوانان «بندرلنگه»+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، شیوع ویروس کرونا در کشور و کمیاب و نایاب شدن مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها علی‌الخصوص در شهرستان بندرلنگه، تعدادی از متخصصین جوان شیمی در این شهر را وادار به تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده کرده است.

کرونا که آمد خیلی‌ها ترسیدیم، برخی از جان و برخی از مالشان و برخی هم از غم از دست دادن هم‌نوعان، اما در بندرلنگه یکی از قدیمی‌ترین بنادر جهان، جوانانی با روحیه جهادی و از جنس گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری، با پاهای همت و دستان اراده و با افکاری پاک به میدان عمل آمدند تا در کنار هموطنانشان قرار گیرند و با تخصص داخلی با تولید مواد ضدعفونی‌کننده به یاری مردم شتافتند و منتظر اقدامات دولتی نمادند بلکه به کمک دولت آمدند.

این فارغ‌التحصیلان رشته شیمی که اکثرأ در مقطع دکترا، تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند در بندرلنگه با تشکیل گروه جهادی و به‌صورت «آتش به اختیار» و بدون کمک‌های دولتی و با کمک خیرین اقدام به تولید محلول ضدعفونی‌کننده در یکی از  آزمایشگاه‌های این شهر کردند.

محمدامین اورنگی «سرپرست گروه جهادی متخصصین شیمی بندرلنگه» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از تولید محلول ضدعفونی‌کننده به تعداد محدود توسط متخصصین شیمی این بندر خبر داد.

وی با تشکر از حمایت ابراهیم علی‌زاده مدیرعامل شرکت «حسینه جوان جنوب» بابت حمایت از ساخت این محلول، افزود: فراهم کردن مواد اولیه و ظروف افشانه با توجه به حجم بالای سفارشات از سراسر کشور به سختی صورت می‌گیرد ولی این مورد نیز در روند کاری ما و عزم جدی‌مان تأثیری نخواهد داشت.

سرپرست گروه جهادی متخصصین شیمی در بندرلنگه یادآور شد: در گام نخست تعداد محدودی را به دادگستری بندرلنگه جهت مراجعین تحویل دادیم و در گام دوم، این محلول در اداراتی که بیشتر مردم در آنجا رفت و آمد دارند و سپس محلات حاشیه‌ای توزیع خواهد شد.

 این عضو شورای شهر بندرلنگه بیان داشت: هم‌چنان چشم انتظار کمک‌های خیرین و نیک‌اندیشان جهت تولید انبوه این مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع رایگان آن در میان شهروندان هستیم.

محمدرضا یزدان‌پناه عضو دیگر این گروه در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: این متخصصین شیمی فرمول‌هایی را مطرح کردند که با قیمت پایین و کارایی و سرعت بالاتر بتوانیم مواد ضدعفونی‌کننده تولید کنیم.

وی با اشاره به میزان تولید در آزمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۰ لیتر در  یک روز تولید می‌کنیم و اگر مواد اولیه به دست ما برسد، توان تولید حداقل ۴۰ لیتر و بیشتر از آن را هم داریم، اگر جا و مکان مورد نیاز در اختیارمان قرار بگیرد تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته شیمی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا میزان تولید را افزایش دهیم.

این متخصص شیمی در پایان با بیان اینکه هدف ما تولید انبوه و کوتاه کردن دست سودجویان است، تصریح کرد: الکل را رقیق‌سازی و مقداری اسانس و مرطوب‌کننده و... اضافه کرده و در افشانه‌های کوچک آماده کرده‌ایم تا به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول